Legenda je späť!

Legendárny Low Rider sa vracia aby potešil všetkých milovníkov klasiky. Prvý model s týmto označením bol predstavený už v roku 1977. Nízky, svalnatý a dokonale štýlový je i jeho nástupca, ktorý kombinuje prvky dizajnu 70-tych rokov s najmodernejšou technikou. Vďaka nastaviteľným riadidlám a sedadlu si jazdu s novým cruiserom môže vychutnať naozaj široké spektrum majiteľov.

Legenda je späť!

V sedemdesiatych rokoch začal Harley-Davidson vyrábať svoje prvé customy ovešané množstvom originálnych doplnkov. Bol to práve Low Rider, predstavený v roku 1997, ktorý sa medzi priaznivcami americkej legendy tešil mimoriadnej obľube. Minimalistický vzhľad motocykla s nízko umiestneným sedadlom, veľkým vybrujúcim dvojvalcom a záplavou naleštených dielov ctí aj znovuzrodený Low Rider, ktorý prišiel na trh koncom roka 2014. Snáď jediné čo chýba sú pneumatiky s bielym lemom. Rovnako ako jeho predchodca má za cieľ ponúknuť svojmu majiteľovi výnimočný zážitok z pohodovej jazdy, pri ktorej je dosť času na kochanie sa krajinou. Motocykel šitý na mieru Low Rider patrí spolu s modelmi Street Bob, Wide Glide, Fat Bob a Switchback do rozvetvenej rodiny Dyna. Ich spoločným znakom je použitie veľkého dvojvalca Twin Cam 103 s objemom 1.690 ccm, uloženého v silentblokoch a dvojice zadných pružiacich jednotiek.

vs-038.JPG
vs-052.JPG
vs-058.JPG
vs-055.JPG

Autentický custom štýl 70. rokov je reprezentovaný množstvom pochrómovaných dielov. Počnúc malou strieškou nad reflektorom, cez kryt vzduchového filtra, pekne zatočené výfukové potrubie zvedené do jednej koncovky, až po typicky hranatú skrinku batérie. Samozrejme, je toho ešte oveľa viac čo priťahuje zrak okoloidúcich. Dobre vyzerá i konzola na nádrži s dvojicou okrúhlych budíkov. Nechýba ani multifunkčný displej s ukazovateľom otáčok a zaradeného prevodového stupňa. Low Rider sa môže pochváliť i funkčnými detailami, ktoré na iných strojoch Harley-Davidson nenájdete. Aby si jazdec mohol prispôsobiť posed na svoju výšku, bohato čalúnené sedadlo má ľahko odnímateľnú opierku. Takisto riadidlá sa dajú posúvať dopredu a dozadu. Stačí uvoľniť pár skrutiek a sklopiť ich tak, ako vám to vyhovuje. S takouto motorkou sa môže cez víkend pohodlne previezť manželka, potom si ju chlap znova pohodlne prestaví do pôvodnej polohy.

vs-029.JPG

Jazda v štýle Easy Rider

Je fajn, že u klasickej motorky ako je Low Rider si môžem vychutnávať výdobytky modernej techniky. Okrem systému ABS je súčasťou štandardnej výbavy bezkľúčové štartovanie. Stačí mať len elektronický kľúč vo vrecku. Na rozdiel od motorov montovaných do Softailov, dvojvalec Twin Cam 103, ktorý pulzuje vo všetkých modeloch rady Dyna, nemá vyvažovací hriadeľ. To je dôvod prečo je v ráme zavesený na gumových silentblokoch. Po naštartovaní sa celý motor roztrasie a všetky tie pozitívne vibrácie sa začnú prenášať do sedadla a riadidiel. Keď sa k tomu ešte pridá dunivý zvuk vychádzajúci z mohutnej koncovky výfuku, atmosféra zlatých sedemdesiatych rokov je takmer dokonalá. Veľký dvojvalec silno zaberá prakticky od voľnobehu. Svoj maximálny krútiaci moment 126 Nm pritom dosahuje už pri 3.500 ot./min. Jednotlivé rýchlosti na 6-stupňovej prevodovke zapadajú síce hlučne, ale zato presne a tak po chvíli „uháňam"predpisovou päťdesiatkou so zaradenom päťkou. So sedadlom, ktoré je iba 680 mm nad zemou sa nikto nemusí báť, že by pri zastavení bezpečne nedošliapol na zem. Vyhovuje mi aj kombinácia predného 19 palcového kolesa a zadnej 17ky. S nimi sa motorka ľahšie prenesie cez nerovnosti, o ktoré v našich mestách nie je núdza. Aj pneumatiky Michelin Scorcher 31 si svojou priľnavosťou rýchlo získajú dôveru. Nízke ťažisko uľahčuje nielen manévrovanie pri pomalej jazde, ale vďaka tomu sa motorka aj ľahko preklápa z jednej zákruty do druhej.

69a2396.jpg

Na výjazdoch zase oceníte silný záťah motora z nízkych otáčok. Je predpoklad, že s takto dobre vyváženým strojom sa vodič nechá častejšie strhnúť ku svižnej jazde. Preto Low Rider, ako jeden z mála členov rodiny Dyna, dostal dvojitú kotúčovú brzdu so štvorpiestikovými strmeňmi Brembo. Aj vzadu je veľký kotúč, ale pri tak účinnej prednej brzde sa často nedostane k slovu. Navyše sa nemusíte báť poriadne vziať za páčku, lebo o vašu bezpečnosť sa stará moderný systém ABS. Jednoducho, so znovuzrodenou ikonou si môžete užiť tú pravú bezstarostnú jazdu. Ako sme si u motocyklov Harley-Davidson zvykli, je tu i veľký priestor na rôzne úpravy. Množstvo originálneho príslušenstva ponúka nekonečné možnosti na vyjadrenie osobitého štýlu.

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre