KTM 790 DUKE

KTM má novú osemstovku Duke. Konkrétne 790 DUKE s výkonom 105 koní. Aká silná je jej konkurencia? Koľko bude stáť?

KTM 790 DUKE

KTM má v roku 2018 nový model 790 Duke, ktorý vyplňuje medzeru medzi modelmi 690 a 1290 a celkovo tým rozširuje ponuku svojich supermoto naháčov na päť rôznych objemových prevedení. Nový dlhoočakávaný radový dvojvalec KTM s označením LC8c je naladený na veľmi slušných 105 koní pri 9.000 otáčkach a 86 Nm. Výborná suchá hmotnosť 169 kg naznačuje zábavnú stránku tohto oranžového novorodenca. O tom svedčí a predný radiálne upevnený štvorpiestik a športovo naladená obrátená predná vidlica WP. Pridajte k tomu Quickshifter, nastaviteľné jazdné režimy a rovnako nastaviteľnú viacstupňovú trakčnú kontrolu. Samozrejmosťou je predný Full LED svetlomet, ktorý zdieľa celá rodina KTM Duke s výnimkou modelu 690.

203758ktm-790-duke-my-2018.jpg

Konkurencia & jej výkon:

Konkurencia v strednej triede je obrovská, no pozrime sa na najbližších konkurentov - dvoj a trojvalcové európske naháče s objemom od 750 do 850 ccm.

BMW F 800 R: 798 ccm, 90 k pri 8.000 ot./min., 9.000 Eur

Ducati Monster 821: 821 ccm, 112 k pri 9.250 ot./min., 10.690 Eur (model 2017)

Triumph Street Triple 765 S/R/RS: 765 ccm, 113-123 k pri 11.700 ot./min., 8.550 - 11.450 Eur

KTM 790 Duke: 799 ccm, 105 k pri 9.000 ot./min


Čo sa týka ceny, KTM tentokrát vsadila na lacnejšie komponenty ako v prípade modelu 690 Duke. Obrátená predná vidlica i zadná centrálna jednotka sú nenastaviteľné. Predná kotúčová brzda je síce radiálna, ale nie je to Brembo. KTM sa bude snažiť osloviť širšie masy zákazníkov, takže sa tomu snaží prispôsobiť aj cenu. Tá bude známa až koncom roka 2017, no pri pohľade na konkurenciu a jej cenovú hladinu by to malo byť jednoznačne do 10.000 eur alebo na hradnici desať tisíc.


Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre