Suzuki si po šiestich sezónach povedala, že je čas urobiť poriadny update veľkého modelu V-Strom. A okrem úplne nového dizajnu poteší hlavne modernejšia technika. Full LED svetlomet je krásny hranatý, rovnako ako hranatá je aj prístrojovka - nie farebné TFT, ale stále pekný moderný inverzný LCD displej.
No podstatné veci sa diali aj pod nádržou. V-Strom má teraz číslo 1050, aj keď objem motora je stále rovnaký 1.037ccm. Suzuki však chcela naznačiť, že motor je teraz silnejší, výkon vzrástol o 7 koní a dvojvalec zároveň spĺňa normu Euro 5. Suzuki až teraz nasadila elektronický plyn Ride by Wire a Stromík má v základnej výbave hneď tri jazdné režimy a trakčnú kontrolu s offroad režimom. Verzia XT je navyše vybavená aj tempomatom a náklonovým ABS, ktoré sleduje naklonenie podľa lepšej šesťosej riadiacej jednotky.