BMW v roku 2020 konečne doprialo poriadnu dávku úprav svojmu obľúbenému dvojvalcovému naháču F 800 R, ktorý teraz vyzerá oveľa viac športovo a moderne ako jeho predchodca. S úplne novým rámom, motorom a vlastne úplne všetkým. Nový dvojvalec pochádza z adventure modelu F 850 GS, no pre potreby dvojice cestných modelov F 900 R a F 900 XR má zväčšené vŕtanie o 2 mm a celkový zdvihový objem 895 ccm. Vďaka tomu vzrástol výkon motora na celkom slušných 105 koní a krútiaci moment v stredných otáčkach zaznamenal tiež výrazné posilnenie, napriek tomu, že vrcholný krútiak zostal rovnaký ako u F 850 GS. Nahá F 900 R dostala dôležitý elektronický upgrade s trakčnou kontrolou a dvoma jazdnými režimami v základnej výbave. Svetlomet je Full LED, rovnako ako smerovky a prístrojovka samozrejme moderná plne farebná TFT. V doplnkovej výbave si môžete vybrať viac jazdných režimov, zákrutový svetlomet, bezkľúčové štartovanie, systém kontroly tlaku v pneumatikách či dokonca elektronický podvozok Dynamic ESA.
Samozrejme všetky oči sú teraz skôr na úplne novej F 900 XR, ktorá má rovnaký základ ako nahá F 900 R, teda prebraný a upravený motor i rám z dobrodružnej F 850 GS. Pričom dizajnovo ako keby z oka vypadla S 1000 XR, ktorá tento rok prichádza tiež v nevej lepšej forme.