DOSTUPNÁ TURISTIKA V PODANÍ BENELLI

Talianska značka Benelli je najstarším výrobcom motocyklov v Európe, ktorý motorky vyrába bez prerušenia. V ponuke je viacero modelov motocyklov, na svoje si prídu športovejšie ladení jazdci, ale aj tí, ktorí hľadajú nádhernú nadčasovú klasiku. A bokom samozrejme nezostávajú ani dobrodružne ladení mototuristi.

DOSTUPNÁ TURISTIKA V PODANÍ BENELLI

Benelli aktuálne patrí skupine firiem vo veľkom koncerne GEELY. Ak vám tento názov nič nehovorí, spomenúť môžeme napríklad to, že GEELY je najväčším čínskym výrobcom automobilov. Okrem toho je priamym vlastníkom automobilky Volvo, väčšinovým vlastníkom značky Lotus a od roku 2017 má GEELY bezmála 10% podiel v spoločnosti Daimler-Benz, čím patrí k najväčším akcionárom v tejto spoločnosti. Značka Benelli je pod krídlami GEELY od roku 2016, čo jej prinieslo veľkú výhodu v podobe značných investícií do vývoja a výroby. A nasledoval veľký vzostup popularity a predajných čísel po celom svete. Na Slovensku a v Českej republike sú motocykle Benelli distribuované spoločnosťou Nevimagroup, ktorá sa za dlhé roky existencie stala osvedčenou a veľmi úspešnou. Importér Nevimagroup prevzal značku Benelli v roku 2012, v tom čase prakticky neexistovala žiadna predajná a servisná sieť Benelli a počty predaných kusov sa rátali v jednotkách. V súčasnosti je situácia úplne iná, dílerská sieť je rozšírená po celom Slovensku. Dnes už na slovenských a českých cestách jazdí viac ako tisícka strojov Benelli a predaje stále rastú. Podľa slov importéra sa v priebehu roka 2019 môžeme tešiť na uvedenie ďalších ôsmich noviniek. V úvode sme spomínali mototuristov, tí si obľúbili predovšetkým univerzálne cestovné endurá modelového radu TRK.

TRK 502

Model TRK 502 bol hneď prvý motocykel, ktorý vznikol v talianskom sídle Benelli, v meste Pesaro, pod krídlami GEELY. Na cesty vyrazil v roku 2017 a okamžite sa tešil veľkému záujmu a vysokým predajným číslam. Napríklad v Taliansku je TRK po celý čas štvrtým najpredávanejším motocyklom – pred ním sú modely BMW R1200GS, Honda Africa Twin a Yamaha Tracer 900. Na Slovensku a v susednej Českej republike sú TRK 502 predávané v desiatkach až stovkách, nárast predaja medzi rokmi 2017 a 2018 bol až 190%. Zákazníci majú na výber medzi dvojicou verzií. Motorka so zliatinovými diskami je na trhu dlhšie, X-ko vybavené vypletanými kolesami prišlo na trh zhruba o rok neskôr. Okrem samotného výpletu je rozdiel aj v priemere predného kolesa. Zatiaľ čo základná verzia má vpredu aj vzadu 17" disky, X-ko má vpredu väčšiu 19-ku. Už základná výbava je veľmi slušná, nechýbajú padacie rámy, kryty rúk, 12 V zásuvka, či pevný zadný nosič. Aby bol bolo TRK takmer dokonalým turistom, môžete si prikúpiť kufre Givi– na výber máte zo zvýhodnených setov jedného, dvoch, či všetkých troch kufrov spolu s držiakmi. Výsledný objem až 118 litrov určite uspokojí aj náročných mototuristov. TRK 502 má systém ABS vypínateľný, čo oceníte pri jazde v teréne. Robustná stavba tohto stroja je veľmi odolná a neprekáža mu ani hrubšie zaobchádzanie. Zvlášť vyššie postavy ocenia veľkorysé rozmery stroja, ktorý ponúka dostatok priestoru a komfortu aj na dlhých cestách. Výkon „pollitrového" dvojvalca je 35 kW, teda maximum toho, čo dovoľuje legislatíva pre vodičské oprávnenie kategórie A2.

TRK 251

V Benelli myslia aj na menej náročných vyznávačov mototuristiky a „veľké" cestovné enduro radu TRK prinášajú aj v „malom" objeme. TRK 251 prichádza do predaja práve teraz a osloví atraktívnou cenovkou tesne nad hranicou štyroch tisíc eur. Na pohon slúži kvapalinou chladený jednovalec s výkonom 24,5 k, čo je dosť na to, aby ste mohli svižne ukrajovať aj väčšie porcie kilometrov. Oceníte pri tom aj pohodlie a dostatok priestoru relatívne veľkého motocykla. Napriek plnohodnotným „dospelým" rozmerom stroja je TRK 251 ľahké a veľmi dobre ovládateľné, čo ocenia predovšetkým začínajúci jazdci. A pre tých najmladších adeptov mototuristiky čoskoro pribudne v ponuke aj najmenšie TRK 125. Vďaka tejto novinke budú môcť zavítať do sveta veľkých cestovných endúr už šestnásťroční mladíci. Tí sa môžu tešiť na nový kvapalinou chladený štvorventilový jednovalec, ale tiež na veľkorysé rozmery a bohatú kapotáž nového „malého-veľkého" stroja.

benelli-trk-251-kopie.jpg



Buďte s nami v kontakte

Komentáre