Veľký boxer pre veľké cruisery už nám BMW sľubovalo niekoľko rokov. No až tera sme sa ho dočkali v celej svojej kráse. Volá sa R 18 a BMW s ním chce dobyť hlavne americký trh. Nemci to už kedysi skúšali, no ich cruiser R 1200 C mal jednoducho príliš malý zdvihový objem. Nevýhodou boxer motora je, že vytŕča do strán už pri objeme 1200 kubíkov. Predstavte si ako veľmi by vytŕčal pri objeme 1800. Práve preto to chcelo úplne zmeniť koncept a postaviť kompletne nový motor.
Bavoráci to však vyriešili úplne krásne. Pri klasickom rozvode OHC / DOHC, je hlava valcov príliš vysoká, respektíve v prípade BMW široká. Takže použili rozvod OHV pomocou vačkového hriadeľa, ktorého hlava je oveľa nižšia. Hlavnou z nevýhod rozvodu OHV je nevhodné použitie u vysokootáčkových motorov, no R 18 nemusí v žiadnom prípade ísť točky, musí hlavne poskytovať krútiaci moment. A to sa BMW celkom podarilo, pretože nový megaboxer dosahuje maximálne 158 Nm pri 3.000 otáčkach a v najviac využívanom rozmedzí 2.000 - 4.000 otáčok poskytuje vždy viac ako 150 Nm.
Maximálny výkon nás pri motorkách cruiser veľmi nezaujíma, ale 91 koní pri 4.750 otáčkach tiež neznie úplne zle. Maximálne otáčky motora sú 5.750 otáčok a voľnobeh je 950 otáčok za minútu. Pre zaujímavosť celý motor R 18 s prevodovkou a nasávacím systémom váži 110,8 kg, teda je to poriadny stroj! Prevodovka bude 6 stupňová, spojka nová moderná antihoppingová.