Ako sa jazdí na okruhu v Jereze

Vďaka Ducati sme sa zo Sveta motocyklov povozili na trati, kde sa jazdí aj božské Moto GP. Ako to vyzerá v Jereze je zaujímavé a plné paradoxov.

Ako sa jazdí na okruhu v Jereze

Samotná trať má 4.428 m a bola postavená Alessandrom Roccim v 1985. Rok po svojom otvorení už areál hostil F1-ku. Vzhľadom na polohu (juh Španielska- Andalúzia) tam formula vydržala len štyri sezóny a presťahovala sa do Barcelony. Čo je však podstatné pre nás, 35 rokov sa tu jazdia majstrovstvá sveta cestných motocyklov.

ducati-panigale-v4-s-2022-2.JPG

Poloha, ktorá zabila F1.ku nám v podstate vyhovuje. Sme stále v EÚ, ale sme na jednom z najjužnejších miest. Znamená to podmienky vhodné na jazdenie aj keď je u nás zima . Štreka je to síce dlhá (viac ako 3.100 km), ale keď je motorka v kamióne, vám to nevadí. Lietadlom zo Schwechatu priama linka nejde. Pri dobrej konštalácií hviezd to za 7 h zmáknete aj s prestupom.

ducati-panigale-v4-s-2022-3.JPG

Trať je od letiska v Jereza cca 20 min. autom. V podstate priamo na okruhu je komplex rodinných domov, apartmánov a hotela. Predpokladám, že sú drahé ako kokaín, čiže odporučil by som booking, alebo air b&b. Ostal som celkom šokovaný z okolia okruhu a ubytovacieho komplexu. Prvý dojem bol: je to tu vôbec funkčné? Odpadky, zanedbané asfaltové plochy pôsobia pofidérne. A to sa tu jazdí Moto GP!!! Vstupom do areálu sa ale všetko normalizuje a máte pocit, že ste zase v civilizácií.

ducati-panigale-v4-s-2022-1.JPG

Samotná dráha má zaujímavé špecifikum. Cez zimu je stále na niektorých miestach mokrá. Vlhkosť vystupuje zospodu. Podľa všetkého je to spôsobené nedostatočným odvodnením povrchu. Španielski projektanti alebo robotníci sa skrátka vyprdli na drenáže a je to tam velebnosti. Vlhkosť nevysuší ani slnko a je tam celý deň. Šťastie je, že fľaky sú na 99 % mimo stopy. Ale keď ju netrafíte je veľká šanca, že motorka odíde na predku. Sranda je, že niektoré fľaky vidíte, iné nie. Môže za to slnko. Tam kde sa trať leskne a slnko je proti vám, musíte ísť po pamäti. V priebehu dňa tak vlastne objavujete, kde vlastne vlhkosť je. V princípe to problém nie je, akurát posledná zákruta a jej výjazd je na tom s vodou celkom zle. Ak máte motorku bez trakčnej kontroly tam určite opatrne.


Trať je skôr technického charakteru ako topspeedová runway. Cieľová rovinka končí prvou pravotočivou v miernom stúpaní. Tu sa celkom ukáže odvaha, lebo brzdiť sa dá fakt neskoro. Ďalšia zaujímavá zákruta je štvrtá. Do nej sa nebrzdí. Letíte tam a len zavriete plyn a ťaháte motorku dole k apexu, ktorý je neskôr než by ste čakali. Najviac sa mi páčila zákruta, ktorá nasleduje potom. Dlhá pravá so slepým výjazdom. Tu som bol s motorkou hlboko až na lakti a otvoriť dvojku do výjazdu, ktorý nevidno je fakt paráda. V poslednej časti okruhu ma najviac zaujali posledné dve rýchle zákruty. Fakt rýchle pravé preťahováky tiež chcú odvahu. Druhý z nich má tiež čiastočne slepý výjazd, bráni tam vnútorná bariéra. Dá sa doňho vletieť bez brzdy a vždy ostanete na výjazde prekvapení, koľko tam je ešte miesta.

Keď budete plánovať zimnú dovolenku v Španiesku, určite sa choďte povoziť do Jerezu, stojí to za to.





Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre