Trojkolka naopak

Novinkou medzi trojkolesovými strojmi je Polaris so svojim jedinečným modelom Slingshot, ktorý je dokonalým mixom motocykla a automobilu.

Trojkolka naopak

V porovnaní s ostatnou trojkolesovou konkurenciou ponúka sedenie pre dvoch jazdcov vedľa seba a ovláda sa klasickým volantom takmer ako automobil. No rovnako ako motocykel má vzadu len jedno koleso a vďaka nakláňajúcej sa prednej náprave vám v zákrutách ponúka jedinečný jazdný zážitok.

Jedinečný zážitok
Americký Polaris vstúpil do sveta zábavných cestných vozidiel so svojim novým modelom Slingshot,ktorý využíva podobný koncept ako stará trojkolesová klasika Morgan s dvoma kolesami vpredu. No Slingshot je súčasný stroj, ktorý posúva hranice jazdenia na trojkolesovom vozidle do úplne inej galaxie. Športová trojkolka je poháňaná extra silným radovým štvorvalcom so zdvihovým objemom 2,4 litra a výkonom 173 koní pri 6.200 otáčkach. Pri pohotovostnej hmotnosti 779 kilogramov máte

o zábavu fakt postarané. Sedíte ako v aute, točíte volantom ako v aute, no zrýchlenie a zábava sa nedajú porovnávať so žiadnym automobilom. Rovnako aj hodnota krútiaceho momentu 225 Nm hovorí tou istou rečou. Prevodovka je 5 stupňová, manuálna a nechýba ani spiatočka.

Riadenie s nakláňaním

Jedným z najzaujímavejších konštrukčných prvkov je riadenie s nakláňaním. To znamená že pri otáčaní volantu sa nielen otáčajú kolesá, ale aj celé vozidlo sa nakláňa smerom do zákruty. Pridajte k tomu športovo naladený podvozok, bezpečne široký rozchod kolies či ľahučkú motocyklovú zadnú časť s pevnou hliníkovou vidlicou a na svete je malá továreň na adrenalín. Samozrejmosťou sú pneumatiky s nízkym športovým profilom – vzadu 255/35R20 a vpredu 225/45R18.



Slingshot je ako moderný dobový stroj vybavený množstvom elektroniky - v základnej výbave nechýba elektronický posilňovač riadenia či systém kontroly stability. Z pohľadu bezpečnosti samozrejme nechýba ABS, trojbodové bezpečnostné pásy, či masívne hliníkové konštrukcie za hlavovými opierkami, ktoré chránia jazdcov pri prípadnom prevrátení.





Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre